Lenkijoje, Poznanės mieste, specialiai Kaunui gamintas troleibusas jau atvyko į Kauną ir netrukus veš miesto gyventojus bei svečius.

Kauno viešąjį transportą išskiriančia žalia spalva pasipuošęs troleibusas mieste pradės vieną masiškiausių viešojo transporto atnaujinimo etapą. 85 naujieji troleibusai pakeis ne vieną dešimtmetį skaičiavusius „Škoda“ troleibusus, suteikdami ne tik išskirtinį komfortą, bet ir galimybę kelionės metu pasikrauti mobilųjį telefoną ar su savimi pasiimti dviratį.Pirmieji komfortiški, modernūs, aukščiausios kokybės žemagrindžiai troleibusai į miesto gatves turėtų išvažiuoti jau šį mėnesį.

Pagal specialią UAB „Kauno autobusai“ specifikaciją gaminami troleibusai turės daugiau sėdimų vietų, vietą neįgaliajam, efektyvų salono kondicionavimą ir šildymą, aukštos kokybės informavimo sistemas, vaizdo stebėjimo kameras, ergonomišką vairuotojo darbo vietą. Kartu su naujomis transporto priemonėmis miestas taip pat atnaujins kontaktinį tinklą, kuris leis troleibusams per sankryžas važiuoti patikimiau ir gerokai greičiau. Keleivių patogumui naujuose troleibusuose bus įrengtos 5 USB jungtys, saugumą užtikrins 2 vidaus ir 1 lauko kameros, o pageidaujantys keliauti su dviračiu, jį galės pasistatyti specialiai tam skirtoje vietoje. Šiuolaikišką informacijos perdavimą įvairiais formatais garantuos 2  aukštos kokybės multimedijos ekranai, o geresnį salono apšvietimą keleiviams užtikrins naujoviška LED apšvietimo sistema.

Dviračio stovėjimo vieta troleibuse

Komfortiški, modernūs, aukščiausios kokybės žemagrindžiai troleibusai turės daugiau sėdimų vietų, vietą neįgaliajam, efektyvų salono kondicionavimą ir šildymą, aukštos kokybės informavimo sistemas, vaizdo stebėjimo kameras, ergonomišką vairuotojo darbo vietą. Keleiviai galės jaustis saugiau, nes jie bus apsaugoti nuo prispaudimo, t.y., durų uždarymo metu tarp durų atsiradus kliūčiai, jos automatiškai atsidarys. Pagal individualų užsakymą Lietuvoje gamintame sėdynių gobelene  keleiviai atras ir šalies vėliavos spalvų fragmentus.

Naujuose „Solaris“ troleibusuose keleiviai naudosis higieniškesniais, nerūdijančio plieno turėklais, kokybiškesnę salono švarą užtikrins patogesniam valymui sukonstruotas troleibuso salonas, o nuo purvo, sniego ar vandens įvairiais metų laikais transporto priemonę ir eismo dalyvius apsaugos specialiai ratų arkose sumontuoti šepetėliai.

Vairuotojai naujose transporto priemonėse dirbs pilnai uždarose, kondicionavimo sistemą turinčiose kabinose, o jų patogumui troleibusų ratuose sumontuota slėgio ir temperatūros stebėsenos sistema leis nuolat sekti ratų techninę būklę, taip juos apsaugojant ne tik nuo gaisro, bet ir eismo įvykių. Vairuotojų pasirengimą kelionės pradžiai ir jos metu nuolat tikrins alkoblokai.

Į Kauną atvykęs naujasis troleibusas pirmuosius keleivius pradės vežti greičiau nei po dviejų savaičių. Pristatytas Kauno savivaldybės įmonei UAB „Kauno autobusai“ troleibusas bus testuojamas, tikrinamas ir integruojamas į bendrovės sistemą. Naujų troleibusų vairuotojams bus rengiami mokymai pagal saugaus ir ekonomiško vairavimo programą, o remonto personalas bus apmokytas atlikti troleibusų garantinį ir po garantinį remontą bei troleibusų techninės priežiūros ir diagnostikos darbus.

Iki metų pabaigos į miesto gatves išriedėsiantys 85 naujieji troleibusai atitiks aukščiausius kokybės standartus, troleibusuose bus 33 sėdimos vietos, jie talpins iki 85 keleivių. Iki metų pabaigos visas bendrovės troleibusų parkas bus žemagrindis.

Per metus beveik 80 mln. keleivių Kaune vežančio viešojo transporto atsinaujinimas kainavo 29,4 mln. Eur iš kurių 1,6 mln. skyrė miesto savivaldybė. Iš Lenkijos bendrovės „Solaris Bus & Coach S.A“ įsigytų transporto priemonių kaina buvo mažiausia regione.

Bendrovės „Kauno autobusai“ informacija

Patricijos Zarankaitės nuotrauko

ebus.lt