Tolimasis susisiekimas autobusais: situacija prasta ir vis prastėja
Tolimasis susisiekimas autobusais: situacija prasta ir vis Susisiekimo ministerijos inicijuota tolimojo susisiekimo autobusais reforma sukėlė nemažai aistrų visuomenėje. Žmonės piktinasi, jog gerokai sumažėjo galimybė susisiekti tiek su rajonų centrais, tiek su...
Nuo vasaros – daugiau galimybių nuvykti prie jūros
Artėjant vasaros atostogų, kaimo darbų sezonui, šalies gyventojams atsiranda didesnis poreikis keliauti. Tai suprasdami, keleivių vežėjai siūlo daugiau maršrutų ir daugiau tarpmiesčio maršrutais vežančių transporto priemonių. Maršrutų, kuriais keleiviai vežami tik...
Keleivių vežėjai pritaiko autobusus žmonėms su individualiais poreikiais, tačiau kliūtys jiems keliauti išlieka
Pastaruoju metu keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. 20 tokių transporto priemonių žiemos pabaigoje pristatė Vilniaus bendrovė TOKS, 3 įsigijo ir dar tiek pat artimiausiu metu įsigis „Klaipėdos...
2030-aisiais – tik ekologiškas viešasis transportas. Ar tikslas įgyvendinamas?
Alternatyvių degalų įstatymas (ADĮ) numato, kad iki 2029 m. visas šalies viešasis transportas turės būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus. Tai yra, keleivinio transporto įmonėms teks atsisakyti dar geros būklės ir tebevažiuojančių autobusų ir keisti juos...
Tolimojo susisiekimo autobusais reforma – konkurencija ar nevaldomas chaosas?
Nuo šių metų liepos 1 dienos įsigaliojo Lietuvos transporto saugos administracijos įgyvendinama tolimojo susisiekimo autobusais reforma. Nors didžioji dalis keleivių jos dar nepajuto, chaoso tiek jai prasidėjus, tiek vykstant būta nemažai. Keleivių vežėjai...
Keleivių vežėjai Darnaus judumo savaitę sodins medelius ir įvairiais būdais skatins naudotis viešuoju transportu
Prie rugsėjo 16–22 dienomis Lietuvoje vyksiančios tradicinės Europos judumo savaitės renginių jungiasi ir keleivių vežėjai. Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio, tai – puikus būdas prisidėti prie viešojo transporto, kuris padeda...
Naujas tolimojo susisiekimo autobusais maršrutų tinklas – eilinė katė maiše?
Šį pavasarį Seimas didele balsų dauguma pritarė tolimojo susisiekimo autobusais reformai. Atrodė, kad pasiektas teisinis aiškumas leis ramiau atsikvėpti tiek keleiviams, tiek vežėjams, o įstatymą įgyvendinančios institucijos turės vykdyti priimtą įstatymą. Įstatymo...
Keleivių vežėjai – apie didėjantį kelių mokestį: aplinką labiausiai teršia ne autobusai
Ne vienerius metus svarstytas lengvųjų automobilių apmokestinimas taršos mokesčiu nuolat atidedamas – politikai baiminasi visuomenės reakcijos. Ilgą laiką nebūta sutarimo ir dėl didesnio kelių naudotojo mokesčio komerciniams automobiliams, tarp jų – ir autobusams....
Tolimojo susisiekimo autobusais reforma: naujai priimtų įstatymų traktavimo nesupranta nei Seimo nariai, nei vežėjai
Tiek į vežėjus, tiek į Lietuvos keleivių vežimo asociaciją kreipiasi keleiviai, po liepos pirmosios nesulaukę reikiamo maršruto autobuso. „Važiavau maršrutu Kaunas–Zarasai–Kaunas daugybę metų, jis labai reikalingas. Padėkite susigrąžinti“, – prašo keleivė. Deja, po...
Naujos transporto rūšys – viešajam transportui populiarinti
Lietuvos keleivių vežimo asociacija parengė Kelių transporto kodekso pataisas, kurių tikslas – pripažinti funikulierius ir kabamųjų lynų kelių keltuvus keleivinėmis transporto priemonėmis, kuriomis keleiviai galėtų būti vežami reguliariais reisais. Seimo nariai...
Tikslas – Žaliasis kursas, tačiau ar elektriniai autobusai atlaikys žvyrkelius?
Lietuvos keleivių vežėjai pastaruoju metu įsigyja vis daugiau ekologiškų, aplinkos neteršiančių transporto priemonių. Netrukus įmonės galės pasinaudoti nauju europinių lėšų paketu, kur numatomas finansavimas elektra ar vandeniliu varomoms transporto priemonėms...
Galvos skausmas būsimiems merams: dalis gyventojų gali likti be susisiekimo autobusais
Pirmas darbas, kurio skubiai gali tekti imtis būsimiems rajonų savivaldybių merams – spręsti tarpmiestinio susisiekimo autobusais iššūkius, teigia Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA). Asociacijos vadovas Gintaras Nakutis sako, kad institucijų nesusikalbėjimas...
Keleivių vežėjai pasigenda valstybės strategijos – kokiems alternatyviems degalams teikti prioritetą
Pastaruoju metu mūsų šalyje vis dažniau dyzelines viešojo transporto priemones keičia varomos alternatyviais degalais – elektra, biodujomis. Vis dėlto keleivių vežėjai teigia pasigendantys valstybės strategijos – kokius alternatyvius degalus naudojančias transporto...
Kol vyks geležinkelio ruožo elektrifikacijos darbai, tarpmiestiniai autobusai važiuos dažniau
Paskelbus, jog dėl įsibėgėjančio Lietuvai strategiškai svarbaus geležinkelio elektrifikacijos projekto geležinkelio ruože Kaišiadorys–Radviliškis nuo vasario 6 d. iki gegužės bus reikšmingai ribojamas traukinių eismas, keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ iš anksto...
Siuntos autobusais šventiniu laikotarpiu – ir po Lietuvą, ir į užsienį
Artėjant žiemos šventėms, prasideda didysis dovanų bumas. Ne kiekvienas gali pasveikinti artimąjį tiesiogiai – tuomet tenka pasirūpinti dovanų siuntimu. Vienas būdų tai padaryti saugiai ir greitai tiek Lietuvoje tiek užsienyje – pasinaudoti „Siuntos autobusais“...
Tolimojo susisiekimo autobusais reforma: ar šiuo sunkiu metu reikia dar daugiau chaoso?
Dabartinė tolimojo susisiekimo autobusais maršrutų sistema formavosi daugelį metų. Šiuo metu rinkoje dirbančių vežėjų dėka plėtojosi maršrutų tinklas, kuris jungia šalies miestus bei miestelius tarpusavyje bei su didžiaisiais miestais. Keleiviai pagal daugelį metų...
Persėdę iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą, sutaupytume milijonus
Dėl Rusijos sukelto karo Ukrainoje drastiškai išaugus energijos išteklių kainoms, ES institucijos ragina šalis nares taupyti. Lietuva, kaip ir kitos Europos šalys, parengė energetinių išteklių taupymo planą, kur numatyta per dvejus metus sutaupyti 20 proc. energijos. ...
Autobusų ir troleibusų vairuotojų trūkumas: kaip problemą spręsti siūlo vežėjai?
Vairuotojų pastaruoju metu trūksta visoje Europoje. Stoja vilkikai, viešojo transporto įmonės priverstos ieškoti naujų galimybių, kaip pritraukti daugiau autobusų ar troleibusų vairuotojų, kaip sudominti žmones šia profesija. Pasak Lietuvos keleivių vežimo...
Autobusų vairuotojų trūksta katastrofiškai – ukrainiečiai problemos neišsprendė
Remiantis Lietuvos keleivių vežimo asociacijos duomenimis, šiuo metu asociacijai priklausančioms įmonėms trūksta maždaug 350 autobusų ir troleibusų vairuotojų, visoms šalies keleivinio transporto įmonėms – maždaug tūkstančio. Tikėtasi, kad problemą padės išspręsti...
Siūloma taisyti įstatymo spragą: nuolaida važiuoti autobusais ir traukiniais galiotų visiems moksleiviams
Seimas jau pritarė Transporto lengvatų įstatymo pataisoms, kuriomis siūloma nustatyti 50 proc. lengvatą vienkartiniam arba terminuotam vardiniam važiavimo tarpmiestiniais autobusais bei traukiniais bilietui visiems mokiniams, kurie mokosi mokyklose pagal bendrojo...
Keleivių vežėjams teko evakuoti ukrainiečius ir per Moldovą – užtruko pasienyje su Vengrija
Lietuvos keleivių vežėjai autobusais buvo vieni pirmųjų, prisijungusių prie paramos teikimo Rusijos užpultai Ukrainai. Karo krečiamai šaliai perduota dešimtys autobusų bei mikroautobusų, kuriais iš karo zonų evakuojami ukrainiečiai, fronte kariškiai vykdo karines...
Jonavos viešajame transporte – universalus dizainas
Jonava, vienas pirmųjų miestų Lietuvoje, viešajame transporte įdiegė universalaus dizaino principus. Tai reiškia, jog tiek transporto priemonės, tiek infrastruktūra tapo patogi ne tik žmonėms su skirtingomis negaliomis, bet ir mamoms su vaikų vežimėliais ar vyresnio...
Ukrainai pagalbą teikiantys vežėjai prašo Lietuvos įmonių ir žmonių prisidėti
Šiuo metu keleivių vežėjų, kaip ir daugumos šalies žmonių, mintis užvaldė karas Ukrainoje. Lietuvos keleivių vežėjų įmonės jau perdavė Ukrainai daugiau kaip 10 autobusų. Skirtingos bendrovės autobusais veža žmones iš Ukrainos miestų iki Lenkijos pasienio, humanitarinę...
Prie paramos Ukrainai jungiasi „Siuntos autobusais“ ir keleivių vežėjai
Nuo vasario 27 d. Lietuvos žmonės paramą Ukrainai gali atnešti į bet kurią šalies autobusų stotį, kur yra „Siuntos autobusais“ terminalas. Siuntos, ant kurių užrašyta PARAMA UKRAINAI, autobusais nemokamai keliauja į Alytų, kur bus pasirūpinta tolesne jų logistika....
Vežėjai prognozuoja: dėl brangstančių resursų ir nepalankių sprendimų gali brangti viešojo transporto bilietai
Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl Covid-19 situacijos. Ilgą laiką žmonės skatinti nelipti į autobusus, troleibusus ar traukinius, todėl keleivių viešajame transporte per karantiną sumažėjo drastiškai. Šiuo metu situaciją dar labiau blogina...
Tikslas – tik ekologiškas viešasis transportas, ar Lietuva pasirengusi jį įgyvendinti?
Ekologiškas viešasis transportas, taršos mokesčiai lengviesiems automobiliams, statymo vietų mažėjimas, kelių siaurinimas – šių priemonių imasi Vakarų Europos šalys, siekdamos sumažinti automobilių skleidžiamą taršą, pražūtingą klimato kaitos įtaką aplinkai bei...
Keleivių vežėjai žada: siuntos autobusais prieš šventes keliaus sklandžiau
Prieš praėjusių metų žiemos šventes siuntos autobusais išgyveno piką: didžiųjų šalies miestų stotyse prie siuntų terminalų išsirikiuodavo didžiulės eilės. Keleivių vežėjams teko siuntas dalinti ir tiesiai iš autobusų – terminalų darbuotojai nespėdavo jų pasiimti iš...
Keleivių vežėjai pasirašė etikos kodeksą: viešajame transporte sieks taikyti aukščiausius standartus
Lietuvos keleivių vežimo asociacija inicijavo Memorandumo „Dėl vertybių, bendrų siekių ir prioritetinių tikslų keleivių vežimo srityje įgyvendinimo“ pasirašymą. Šis dokumentas – tai keleivių vežėjų numatyta ateities transporto vizija bei standartai, kuriuos įmonės...
Keleivių vežėjai pasisako už Galimybių paso naudojimą tarpmiesčio maršrutuose
Nuo rugsėjo 13-osios Galimybių pasą (GP) privalės turėti visi, norintys keliauti tolimojo susisiekimo autobusais ar traukiniais. Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA) pritaria Vyriausybės sprendimui, nors ir mato kai kurių nesklandumų, galinčių kilti jį...
Keleivių vežėjai sako negalėsiantys užtikrinti, kad visi keleiviai turėtų galimybių pasą
Vyriausybė artimiausiu metu ketina apsispręsti dėl ribojimų neturintiems Galimybių paso. Ankstesniame Vyriausybės pasitarime buvo numatyti siūlymai, jog nuo rugsėjo 13-osios Galimybių paso neturintiems gyventojams nebus leidžiama naudotis viešuoju, priemiestiniu,...
Ar darbuotojams būtina testuotis po pirmojo skiepo?
Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu, nuo liepos 26 d. testus, ar neserga koronavirusu, kas savaitę privalo atlikti viešojo transporto darbuotojai, kurie turi tiesioginį kontaktą su klientais, jei jie nepersirgę Covid-19 ar nėra pasiskiepiję. Vyriausybės...
Nemokamas viešasis transportas – dar viename Lietuvos mieste
Nuo rugpjūčio pirmosios Mažeikių autobusų parkas nemokamai veš keleivius tiek miesto, tiek priemiesčio maršrutais. Tokį sprendimą birželio mėnesį priėmė Mažeikių rajono savivaldybės taryba. Sprendimas – apgalvotas Pasak Mažeikių autobusų parko direktoriaus Arvydo...
Keleivių vežėjai: ar privalomas testavimas paskatins darbuotojus skiepytis?
Nuo liepos 26-osios visi keleivinio transporto įmonių darbuotojai, kurie turi tiesioginį kontaktą su keleiviais, kas savaitę privalo atlikti koronaviruso testus. Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio, klausimų, kaip tai padaryti,...
Veiklą pradeda dar vienas autobusų parkas
Nuo liepos 1-osios pradėjo veikti nauja įmonė – UAB „Elektrėnų autobusų parkas“. Bendrovė įkurta Elektrėnų savivaldybės tarybos sprendimu, reorganizavus UAB „Elektrėnų komunalinis ūkis“. Pasak autobusų parko vadovo Jono Grybausko, tokiu būdu tikimasi plėtoti bei...
Greitkeliuose – kilometrinės spūstys, bet žmonės neskuba grįžti į autobusus ir traukinius
Atėjus vasarai, švelnėjant karantino sąlygoms, keleivių vežėjai autobusais ir traukiniais atnaujina vis daugiau maršrutų reisų. Vis dėlto keleiviai grįžti į viešąjį transportą neskuba. Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio, kol kas...
Keleivių vežėjai autobusais ir traukiniais dirbs išvien: sieks vystyti darnų susisiekimą
Vežėjai autobusais ir traukiniais keleivių labui dirbs kartu – prie Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) neseniai prisijungė keleivių vežimo traukiniais bendrovė „LTG Link“. „Svarbiausias mūsų asociacijos tikslas – teikti kokybiškas ir visuomenės interesus...
Autobusai važiuoja į Baltarusiją, vežėjai sako nuolat stebintys situaciją
Incidentas su „Ryanair“ kompanijos lėktuvu, opozicijos atstovų sulaikymas ir įkalinimas sukrėtė tarptautinę bendruomenę ir parodė, jog skrydžių saugai Baltarusijos oro erdvėje kyla didelė grėsmė. Kelios Europos oro linijų bendrovės nusprendė vengti skrydžių...
Keleivių vežėjams neprieinama dar viena paramos priemonė
Pandemija, karantinas, būtinybė žmonėms izoliuotis bei vengti kelionių keitė keleivių vežėjų darbo sąlygas. Nelikus ar drastiškai sumažėjus keleivių, mažėjo maršrutų bei reisų. Vis dėlto keleivių vežėjai stengėsi išlaikyti darbuotojus, siekė, kad jie kuo trumpiau būtų...
Dilema autobusų vairuotojams: palikti pusę šeimos stotyje ar pažeisti karantino taisykles?
Švelnėjant karantino reikalavimams, Vyriausybei atšaukus draudimą judėti tarp savivaldybių, šylant orams, prasidedant atostogoms, vežėjai atnaujina vis daugiau reisų, žmonės tarpmiesčio autobusais keliauja dažniau. Vis dėlto Vyriausybės reikalavimai dėl ribojimų...
Žmonės su negalia nori po Lietuvą keliauti savarankiškai – ar tam sudarytos sąlygos?
Gegužės pradžioje Europa minėjo Savarankiško gyvenimo dieną. Ta proga žmonės su negalia dar kartą priminė visuomenei – jie nori ir turi teisę būti savarankiški. Vienas svarbiausių savarankiškumą užtikrinančių veiksnių – patogus, skirtingų negalių žmonėms pritaikytas...
Keleivių vežėjai autobusais: kada tarpmiestinis susisiekimas grįš į prieškrizinį lygį?
Koronaviruso sukelta pandemija, būtinybė izoliuotis, draudimai keliauti tarp savivaldybių ypač skaudžiai kirto keleivių vežėjams autobusais. Per pirmąją koronaviruso pandemijos bangą tarpmiestinio susisiekimo autobusais rinkoje dirbantys vežėjai praktiškai buvo...