Š.m. spalio 15 d. Lietuvos pramonininkų konfederacija organizavo informacinį susitikimą su susisiekimo viceministru V. Kondratovič bei kitais ministerijos atstovais dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimo projekto, kuriuo numatoma dabar galiojantį kelių naudotojo mokestį (vinjetes) keisti į rinkliavą, apskaičiuojamą pagal nuvažiuotą atstumą.

Susitikime dalyvavo asociacijos LINAVA, LKVA ir kitų Lietuvos pramonininkų konfederacijai priklausančių asociacijų vadovai, Susisiekimo ministerijos Oro ir kelių transporto politikos grupės patarėjai.

Susitikime buvo pristatytos siūlomų pakeitimų priežastys, jų tikslai ir rinkliavos skaičiavimo pagal nuvažiuotą atstumą galimi techninio įgyvendinimo būdai.

Kaip pabrėžė susisiekimo ministerijos atstovai, šiais pakeitimų siekiama, kad rinkliava būtų proporcinga ir teisinga, užtikrintų teisingą išlaidų pasidalinimą, efektyvią kontrolę ir sąžiningą konkurenciją, mažintų komercinio transporto sukeliamą taršą, didintų saugumą keliuose, įgalintų sukaupti didesnius lėšų kiekius (planuojama kas metus surinkti apie 100 mln. Eur).

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos atstovai atkreipė dėmesį, kad tokios rinkliavos įvedimas ženkliai paveiktų reguliaraus tolimojo ir tarptautinio susisiekimo veiklą, nes didės keleivių vežimo paslaugos kaina, mažės viešojo transporto paslaugos prieinamumas, keleiviai ieškos alternatyvų, persės į lengvuosius automobilius, kurie neapmokestinami kelių mokesčiu ir nebus pasiekti tikslai mažinti oro taršą.

Įstatymo projekte visiškai neįvertinta finansinė našta vežėjams bei galutiniams vežimo paslaugų naudotojams – keleiviams, kuri, įsigaliojus įstatymo pataisoms, drastiškai kis nuo dabar vežėjo mokamo fiksuoto mokesčio iki keliolika kartų didėjančio tarifo. Iliustruojant šią situaciją, buvo pateiktas tarpmiestinio susisiekimo maršruto Vilnius–Palanga–Vilnius pavyzdys, t.y., jei dabar pagal galiojančius reikalavimus už autobuso naudojimą mokamas 753 Eur metinis  mokestis, tai priėmus įstatymo pataisas mokesčio našta, priklausomai nuo variklio emisijos,  išauga  nuo 10 iki 20 kartų, t.y padidėja nuo 753  iki  7 461 ar net 14 921 Eur.

Susisiekimo viceministras V. Kondratovič nuramino keleivių vežėjus, pabrėždamas, kad ministerija siekia skatinti naudojimąsi viešuoju transportu reguliariais maršrutais, todėl svarstys ir įsiklausys į keleivių vežėjų keliamus klausimus. V.Kondratovič  neatmetė galimybės organizuoti keleivių vežėjų susitikimą su Susisiekimo ministerijos vadovais ir aptarti visus su šiuo klausimu susijusius aspektus.

„Šis susitikimas su viceministru V.Kondratovič ir ministerijos patarėjais, kaip ir ankstesni susitikimai, buvo dalykiškas ir konstruktyvus, buvo atsakyta į visus užduotus klausimus, apsikeista nuomonėmis. Noriu nuoširdžia jiems padėkoti už skirtą laiką šiam svarbiam keleivių vežėjams klausimui išsiaiškinti“, – sako LKVA prezidentas G. Nakutis.

Susitikime LINAVA atstovavo prezidentas Romas Austinskas (susitikimo moderatorius) ir sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis, LKVA – prezidentas Gintaras Nakutis, UAB TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius, UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas ir UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ departamento direktorius Imantas Paliakas.

Susisiekimo ministerijos parengtą informaciją apie e-rinkliavą žiūrėkite čia.

LKVA pateikta informacija apie e-rinkliavos galimą poveikį tolimajam susisiekimui.

LKVA informacija