Birželio 5-ąją Lietuvos keleivių vežimo asociacijos nariai apsilankė Palangoje bei Skuode. Apžiūrėję Skuodo autobusų parką  ir remonto dirbtuves, vežėjai aptarė aktualiausius pastarojo meto klausimus. Į asociaciją priimtas dar vienas narys – Pakruojo autobusų parkas. Dabar asociacija vienija 18 Lietuvos keleivių vežimo įmonių.

Jau tradiciškai į renginį atvyko „Scania Lietuva“ atstovai. Edvinas Polzunovas pristatė „Scania“ naujoves – miesto, priemiesčio, turistinius autobusus. Keleivių vežėjus ypač domino alternatyviais degalais varomos transporto priemonės, jų naudojimo perspektyvos. Pasitarimo dalyvių nuomone, būtų naudinga surengti susitikimą su bendrove „SG dujos“ ir išgirsti apie jų siūlomas naujoves, apie alternatyvių degalų naudojimo galimybes viešajame transporte, galimą naudą keleivių vežėjams.

LKVA prezidentas Gintaras Nakutis pristatė aktualiausius pastarojo meto klausimus. Vienas iš jų – „Dėl alternatyvių degalų įstatymo projekto“, kur yra nemažai diskutuotinų klausimų. Įgyvendinant įstatymą,  brangtų keleivių vežimo paslaugos daugiau nei du kartus. Vežėjai kėlė klausimą, ar savivaldybės bus finansiškai pajėgios tokiems iššūkiams.

Vežėjai taip pat aptarė dalyvavimo Konkurencijos tarybos išklausymo posėdyje, kuris vyks birželio 17-ąją. „Klausimas aktualus visoms įmonėms, siūlyčiau, kad vežėjai posėdyje dalyvautų kuo aktyviau“, – sakė G. Nakutis.

Pasak bendrovės „Kautra“ generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, konkurencijos Lietuvos tolimojo susisiekimo rinkoje pakanka ir dabar – dirba apie penkiasdešimt vežėjų, kurie konkuruoja tarpusavyje. „Mano manymu, tyrimas turi būti nutrauktas. Dirbame pagal įstatymą, dabartinė Leidimų išdavimo tvarka yra gera, pati Konkurencijos taryba pripažino, kad ji neprieštarauja Konkurencijos įstatymui. Perskirstyta rinka nieko gero neduos ir keleiviams“, – sakė įmonės vadovas.

G. Nakutis kalbėjo apie bendradarbiavimo būtinumą su asociacijai „Linava“ priklausančiais vežėjais, kuris galėtų būti grindžiamas šūkiu: „Vieningi vežėjai – dvi asociacijos“. Jo teigimu, visiems vežėjams problemos yra bendros, jie sprendžia tuos pačius klausimus. „Visada laikėmės atvirumo principo, dalijomės informacija, kvietėme susirinkimuose ir posėdžiuose dalyvauti visus vežėjus. Manau, tikslinga derinti ir koordinuoti abiejų asociacijų veiksmus, rengti bendrus pasitarimus keleivių vežėjams aktualiais klausimais, organizuoti bendrus renginius. Buvom ir esam bendraminčiai, bičiuliai“, – sakė G. Nakutis.

Bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius pabrėžė, kad siūlymas yra pažangus, vežėjai, net priklausydami skirtingoms asociacijoms, turi bendrauti. „Jei priimsime skirtingus sprendimus, skirtingai kalbėsime su valdžios institucijomis, nebus jokio rezultato. Nemanau, kad tapome priešais – ir toliau esame kolegos“, – sakė M. Grigelis.

Bendravimui ir bendradarbiavimui su „Linava“ pritarė ir kiti LKVA priklausantys vežėjai.

Keleivių vežėjai kalbėjo apie pavėžėjų keliamas problemas, aptarė kitus svarbius klausimus, padėkojo užtarnauto poilsio išeinančiam Plungės autobusų parko vadovui Rimantui Kmieliauskui.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka