Gegužės 7-ąją Lietuvos keleivių vežimo asociacijos nariai rinkosi į virtualų pasitarimą, kur kalbėjo apie ketinamą pasirašyti Memorandumą, taip pat – apie teikiamus pasiūlymus šią savaitę vyksiančiam Patariamosios tarybos posėdžiui.

Keleivių vežėjai aptarė Memorandumo pasirašymo galimybes, diskutavo, kokias įmones ar organizacijas derėtų kviesti jį pasirašyti. Savo nuomonę šiuo klausimu išsakė Marijampolės autobusų parko direktorė Dalytė Venčkauskienė, bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis, kiti vežėjai.

Vienas svarbiausių klausimų, kuris bus svarstomas Patariamojoje taryboje – galimi sprendimai dėl Konkurencijos tarybos nutarimo įgyvendinimo. Jei teismas nutartų, kad Konkurencijos taryba teisi, tokiu atveju LKVA vežėjai pasisako už patekimo į tolimojo susisiekimo rinką liberalizavimą, išsaugant dabartinį maršrutų tinklą, kuris patogus keleiviams.

„Turėtų būti paliktas dabartinis status quo, kad rinka nebūtų sugriauta, kad keleivių neištiktų šokas. Tam, kad kiti vežėjai galėtų laisvai patekti į rinką, turėtų būti sukurtos taisyklės, kaip tai galima padaryti: kiek minučių turėtų būti tarp autobusų reisų ta pačia kryptimi ir panašiai“, – sakė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Jam pritarė ir asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis. „Dabar dirbantiems vežėjams išduoti leidimai turėtų galioti ir toliau, o naujai į rinką ateinantys žaidėjai privalėtų derinti tvarkaraščius su jau esamais, įvertindami autobusų stočių galimybes. Mano supratimu, tai būtų logiška pereinamuoju laikotarpiu. Tada jau žiūrėtume, kaip viskas klostysis toliau“, – teigė G. Nakutis.

Pasak L. Skardžiuko, jei būtų skelbiami konkursai maršrutams, tai reikštų visišką rinkos reguliavimą: „Reiškia, kad turėtų atsirasti įstaiga, kuri rengtų grafikus visiems maršrutams Lietuvoje, suvaldytų visus keleivių srautus. Tai, mano įsitikinimu, prieštarauja dabartinei valstybės politikai: laisva rinka, laisvas kapitalo judėjimas, per rinką kuriama pridėtinė vertė. Šiuo metu galimai pažeista tik labai nedidelė laisvos rinkos dalis – vežėjų patekimo į rinką būdas. Vien dėlto sugriauti tai, kas kurta per daugelį metų, būtų nelogiška. Išsaugokime tai, ką turime. Tokiu atveju nebus jokios žalos nei keleiviams, nei ekonomikai“.

Keleivių vežėjai taip pat diskutavo dėl patogaus ir vieningo viešojo transporto bei dėl tolimojo susisiekimo studijos reikalingumo. G. Nakučio teigimu, studija yra reikalinga, o joje turėtų būti įvertinta dabartinė situacija, įvardinti esami trūkumai, jei jų yra, tada numatyta, ką reikia taisyti ir ką daryti toliau.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka