Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA) sukvietė keleivių vežėjus pasitarti dėl poprastovinių subsidijų. Virtualiai susitikę transporto įmonių vadovai aptarė ir kitus aktualius klausimus.

„Šiuo metu numatyta, kad poprastovinės subsidijos gali būti mokamos darbuotojams, kurie buvo prastovose 75 darbo dienas, tai yra, beveik 4 mėnesius nuo karantino pradžios. Mūsų, keleivių vežėjų, įmonės elgėsi sąžiningai, per karantiną nenutraukė veiklos, rotavo darbuotojus, kad jie galėtų dirbti pasikeisdami. Jei nebūtų rotuojama, tai darbuotojų, kurie buvo prastovose 75 darbo dienas būtų daug, tačiau dabar tokių darbuotojų įmonėse gali būti mažai. Galima sakyti, kad vienas iš labiausiai nukentėjusiu nuo pandemijos keleivių vežimo veiklos sektorius šios paramos negautų“, – sakė LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.

Keleivių vežėjai kalbėjo apie situaciją savo įmonėse – didžiojoje dalyje tokį ilgą laiko tarpą prastovose buvusių darbuotojų nėra. Įmonių vadovai siūlė terminus, kiek darbuotojai turėjo būti prastovose, kad galėtų gauti poprastovines subsidijas. „Labai svarbu nuspręsti, ką siūlome, nes klausimas gegužės 19-ąją jau pristatomas Seime, o kitą savaitę bus svarstomas“, – kalbėjo G. Nakutis.

Keleivių vežėjai svarstė, kokiu principu galėtų būti nustatyta prastovų trukmė subsidijai gauti. Jų nuomone, jei veikla buvo „susitraukusi“ dviem trečdaliais,  tai tikroji darbuotojų prastovų trukmė būtų 25 darbo dienos. Tokiu atveju keleivinio transporto įmonių darbuotojai turėtų galimybę gauti poprastovines subsidijas.

Be to, prastovų subsidijas planuojama mokėti tik 3 mėnesius, o poprastovines – tik 1 mėnesį. Pasitarimo dalyvių nuomone, pasibaigus karantinui ne tik keleivių vežimo veikla, bet ir kiti ūkio sektoriai greitai neatsigaus, todėl šiuos terminus reikėtų ilginti iki 6 ir 3 mėnesių.

Keleivinio transporto įmonių vadovai aptarė ir kitus aktualius klausimus – pasirodžiusį Lietuvos Vyriausiojo administracinio teismo sprendimą dėl patekimo į tolimojo susisiekimo autobusais rinką, svarstė, kokių pasekmių tai galėtų turėti keleivių vežėjų veiklai.

Su teismo sprendimu galima susipažinti čia:

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka