Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA) sukvietė keleivių vežėjus pasitarti aktualiausiais pastarojo meto klausimais. Pasitarime dalyvavo tiek asociacijos nariai, tiek ir kitų keleivinio transporto įmonių vadovai.


Pirmasis klausimas – dėl reikalavimo vežėjams užtikrinti, kad visi keleiviai transporto priemonėje dėvėtų kaukes. Pasak keleivinio transporto įmonių vadovų, šis reikalavimas yra praktiškai neįgyvendinamas, kadangi vairuotojai neturi instrumentų užtikrinti, kad visi keleiviai salone būtų su kaukėmis. Keleivių vežėjai supranta – saugumo reikalavimų viešajame transporte būtina laikytis, kad išvengtume dar vienos karantino bangos, vis dėlto reikalavimai turi būti tokie, kuriuos įmanoma įgyvendinti.

Įmonių vadovai diskutavo ir apie tai, ar logiški reikalavimai vairuotojui dėvėti kaukę net atitvertoje kabinoje. Jų manymu, jei vairuotojo darbo vieta atitverta nuo keleivio ir vairuotojas neprekiauja bilietais, jis galėtų būti be kaukės, nes ją dėvėti visą darbo dieną, ypač – per karščius, yra sunku.

„Manau, kad keleiviai turėtų būti įpareigoti dėvėti kaukes, kaip buvo iki liepos 1 d., kol galiojo karantinas. Vežėjai gali tik informuoti žmones, bet užtikrinti kaukių dėvėjimo neturi galimybių. Vairuotojai savo darbo vietoje kaukę galėtų užsidėti tada, kai parduoda keleiviui bilietą, kitu atveju galėtų būti be kaukės“, – siūlė LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.

Pasitarimo dalyviai taip pat aptarė ir darbuotojų privalomo testavimo klausimą. „Įmonės rengiasi testavimui, nors ir čia kyla nemažai klausimų. Manau, svarbiausias mūsų dabartinis tikslas – skatinti įmonių darbuotojus kuo greičiau pasiskiepyti“, – sakė G. Nakutis.

Mažeikių autobusų parko vadovai organizavo kampaniją ir paskiepijo išsyk 20 tiesioginį kontaktą su keleiviais turinčių darbuotojų. Kai kurių bendrovių vadovai ketina testuoti visus darbuotojus, kadangi jie vienaip ar kitaip kontaktuoja tiek su keleiviais, tiek ir tarpusavyje.

Testų nereikia atlikti abiem vakcinos dozėmis paskiepytiems darbuotojams, taip pat persirgusiems, tačiau testus privalo atlikti ir persirgę darbuotojai, jei nuo ligos praėjo daugiau kaip 6 mėnesiai. Tokiems darbuotojams pasiskiepijus viena vakcinos doze, tektų testuotis dar dvi savaites po skiepo. Net ir pasiskiepijus antrąja vakcinos doze, darbuotojams dar tektų testuotis 1-4 savaites, priklausomai nuo vakcinos.

G. Nakučio nuomone, norint kuo labiau paskatinti visuomenę skiepytis, reikėtų sudaryti galimybę nesitestuoti jau po pirmosios vakcinos dozės. „Laikotarpis iki antrosios vakcinos dozės trunka maždaug tris ar keturias savaites. Pasiskiepijus antrąja doze, darbuotojui tektų atlikti testą dar vieną ar du kartus. Tai – brangu valstybei ir nepatogu darbuotojams, todėl šią tvarką galbūt derėtų keisti“, – teigia LKVA prezidentas.

Pasitarimo dalyviai aptarė, kokių keblumų gali kilti dėl žinių apie vakcinuotus, persirgusius Covid-19 darbuotojus (kokius dokumentus turi pateikti darbuotojas iš e.sistemos), taip pat – dėl darbuotojų, kurie neturi prisijungimo prie internetinės bankininkystės. „Vežėjai supranta, kad atskirais atvejais gali kilti keblumų. Tikiuosi, kad klausimai išsispręs nutarimo vykdymo eigoje“, – sakė G. Nakutis.

Keleivių vežėjai kalbėjosi ir kitais aktualiais klausimais – dėl per pandemiją nutrauktų maršrutų grąžinimo ir pan.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka