Gegužės 26-28 dienomis Stambule vyko tarptautinė autobusų paroda „Busworld Turkey 2022“. Joje šiais metais apsilankė ir keleivių vežėjų delegacija iš Lietuvos. Nors paroda gerokai mažesnė nei tradicinė „Busworld Europe“, naujovių netrūko ir joje. Parodos stenduose galėjai apžiūrėti ne tik vietos gamintojų autobusus, bet ir europietiškas naujoves.

Kone kiekviename parodos stende buvo galima apžiūrėti elektrinius autobusus. ISUZU stende puikavosi ne viena alternatyviais degalais varoma transporto priemonė. Bene pirmąsyk parodose buvo galima susipažinti su „NovoCITI Volt“ modeliu, kuris pirmą kartą eksportuotas į Prancūziją praėjusiais metais. Beje, netrukus šis autobusas pasirodys ir Lietuvoje – jį įsigijo bendrovė „Trakų autobusai“. Šalia jo puikavosi „Kendo Interliner CNG“, pelnęs  2022-ųjų „Metų tvaraus autobuso“ apdovanojimą.

Įdomią naujovę pasiūlė ir „Otokar gamintojai – žemagrindį sudvejintą „Otokar E-Kent Articulated“. 18,7 m ilgio autobuse montuojamos „Webasto“ ličio-nikelio-mangano-kobalto oksido baterijos. „Webasto“, geriau žinomas kaip automobilių oro kondicionierių ir šildytuvų gamintojas, baterijas autobusams pradėjo gaminti 2019 m. pabaigoje, sudaręs sutartį su „Samsung SDI“. Šalia puikavosi taip pat elektrinio variklio sulaukęs mažylis „Otokar Centro“.

„Karsan“, prieš keletą metų pristatę 6 m ilgio „Jest“ ir 8 m ilgio „Atak“ modelius, šįkart pateikė naują įmonės strategiją, pavadintą „e-Volution“ bei tris pasaulines premjeras: 12 metrų e-ATA, taip pat 10 ir 18 metrų e-ATA modelius.

Parodoje buvo galima susipažinti su Turkijos gamintojų BMC bei „Temsa“ naujovėmis, tarp kurių – ir elektrinės bei gamtinėmis dujomis varomos transporto priemonės.

Tris autobusus – „Crossway“, „Bus e-Way“ ir „Streeetway“ pateikė IVECO gamintojai. Tradiciškai savo gaminius pristatė įmonės, perdarančios krovininius mikroautobusus į keleivinius. Beje, ne viename stende gamintojų atstovai jų fotografuoti neleido – neva, saugumo sumetimais.

Be žinomų autobusų markių, parodoje buvo galima susipažinti ir su retesnėmis, Europoje nelabai žinomomis, tokiomis kaip „Revar“, „Erduman“, „Guleryuz“, „Belka“, „Bur-Can“. „Erduman“ modelis buvo įdomus dar ir dėl to, jog vairuotojo kabina jame atskirta nuo keleivių salono tamsia aklina stikline uždanga.

Išvyką į parodą Lietuvos keleivinio transporto įmonių atstovams organizavo bendrovė „Saločiai ir partneriai“ bei Lietuvos keleivių vežimo asociacija.

Plačiau apie parodą skaitykite tik eBus.lt.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka