Įmonė „Kautra“ toliau eksperimentuoja ir įgyja naudingų žinių eksploatuojant elektrinius autobusus. Šį kartą testuojamas “Fencer F1 Integral EV” žemagrindis autobusas iš įmonės partnerių „Scania Lietuva“.

Bandomasis autobusas, kuris testuojamas Kaunas-Birštonas maršrute, atitinka tvarumo ir energijos efektyvumo standartus, mažina oro taršą. Autobusas varomas 250 kW galios elektriniu varikliu. Baterijų talpa nuo 350 kWh  iki 422 kWh. Vieno bandomojo autobuso įkrovimo užtenka įveikti apie 300 kilometrų atstumą.

 „Scania Lietuva“ nuotr.

„Stebėsime ar jis atitiks keleivių patogumo lūkesčius bei gamintojo deklaruojamus techninius parametrus“, – teigė „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas, pridurdamas, jog gegužės mėnesį ne tik keleiviai vykstantys maršrutu Kaunas-Birštonas turės galimybę išbandyti, ką reiškia kelionė tokiu autobusu, bet ir šį autobusą išmėgins keleiviai, vykstantys į Kauno rajono kurortinius miestelius – Kulautuvą ir Kačerginę. Autobusas visiškai pritaikytas keleiviams su judėjimo negalia.

Vežėjas, siekdamas modernizuoti savo autobusų parką, aktyviai išbando elektra varomų autobusų eksploatacines galimybes. Tai yra tik vienas iš daugelio žingsnių, kuriuos įmonė daro siekdama prisidėti prie tvarios ateities formavimo.

Birštono savivaldybė kviečia keleivius išbandyti šį naująjį autobusą ir mėgautis aplinką tausojančiomis kelionėmis. „Elektra ir kurortas – puikus derinys, dar labiau švarinantis aplinką. Džiaugiamės visomis aplinką tausojančiomis verslo iniciatyvomis, skatiname ir palaikome jas bei patys nuolat investuojame į tvarų vystymąsi”, – teigė Birštono savivaldybės merė Nijolė Dirginčienė.

„Scania Lietuva“ nuotr.

„Ekologija yra šiuolaikinio pasaulio iššūkis. Europos Sąjunga ir Lietuvos vyriausybė paskelbė „žaliąjį kursą“, todėl ekologiškos transporto priemonės palaipsniui turėtų pakeisti taršųjį automobilių ūkį. Pirmiausiai elektriniai autobusai galėtų aptarnauti kurortinę teritoriją, vėliau galvotume apie tolesnę netaršaus transporto ūkio plėtrą kitose priemiestinėse seniūnijose“, – kalbėjo Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.

Daugiau apie autobusą

Atsižvelgiant į keleivių patogumą, 12,5 metrų ilgio autobuso išorė ir vidus suprojektuoti taip, kad būtų modernūs ir užtikrintų tinkamą komfortą. Salone – 35 sėdynės, įlipimui/išlipimui skirtos trejos durys. Vairuotojo zona paaukštinta dėl geresnio matomumo, o laiptelių aukštis visoje transporto priemonėje neviršija 200 mm. „Fencer F1 Integral EV“ sumontuotos tokios saugumo sistemos kaip pėsčiųjų apsauga, aklosios zonos aptikimas, įspėjimas apie susidūrimą priekyje, 360 laipsnių apžvalgos sistema ir kt.

„Kautra” informacija

„Scania Lietuva” nuotraukos