Šiais metais „Busworld Europe“ pirmą sykį surengta ne Kortrijke, o Belgijos sostinėje Briuselyje. Ko gero, toks sprendimas pasiteisino – Briuselio parodų centro patalpos erdvesnės, salių išdėstymas – ne toks klaidus. Paprasčiau buvo pasiekti parodą – įsigijęs lankytojo bilietą, galėjai visas dienas nemokamai naudotis Briuselio viešuoju transportu.
Kadangi paroda dar nesibaigė, sunku pasakyti, kiek žmonių joje apsilankė. Vis dėlto savaitgalį lankytojų joje buvo gausu.
Savo gaminius „Busworld Europe“ tradiciškai pristatė ne tik keleivinio transporto priemonių, bet ir detalių bei aksesuarų joms gamintojai. Nemažai dėmesio skirta ir žmonėms, turintiems skirtingas negalias. Vienas iš „VDL Bus“ pristatytų autobusų – su galimybe vežti net keturiolika žmonių neįgaliojo vežimėliuose.
Vis dėlto bene įdomiausia parodos naujiena – autobusai be mums jau įprastais tapusių „vabalo ūsų“ veidrodžių. Juos pakeitė vaizdo kameros. Tokias transporto priemones parodoje pristatė ne vienas autobusų gamintojas.
Itin daug dėmesio skirta alternatyviais degalais varomoms transporto priemonėms. Parodoje galėjai apžiūrėti du troleibusus. Vienas iš jų – jau senokai žadėta „Solaris Bus and Coach“ naujovė, 24 m ilgio troleibusas su dvejomis „armonikomis“. Dar vieną troleibusą galėjai apžiūrėti IVECO gamintojų stende.
„Solaris Bus and Coach“ taip pat pristatė atnaujintą 18 m ilgio elektrinį autobusą bei itin originalų vandeniliu varomą autobusą. Parodos lankytojai galėjo apžiūrėti ir dar vieną vandeniliu varomą transporto priemonę – „Van Hool Exqui City18“.
Elektra varomi autobusai demonstruoti kone kiekviename stende. „Busworld Europe“ įvyko ISUZU, „Otokar“, „Temsa“, „Yutong“ ir kitų gamintojų elektrinių autobusų pasaulinės premjeros. Elektra varomi autobusai – ir „Scania“, MAN, „Volvo“ bei kitų didžiųjų gamintojų stenduose. Su elektrinius autobusus pristatė Turkijos „Karsan“ gamintojai.
Itin gausu būta ir Kinijos gamintojų, jų stenduose – ir elektra varomos transporto priemonės. Ne vienas gamintojas pristatė savivaldžius autobusus.
Tradiciškai daug parodoje dalyvavo mikroautobusų perdarytojų. Tarp jų – ir dvi Lietuvos įmonės „Forveda“ ir „Altas komercinis transportas“.
Daug dėmesio skirta ir kitiems alternatyviems degalams – suspaustoms gamtinėms dujoms ar biodujoms. Suskystintomis gamtinėmis dujomis varomą „Scania“ pristatė švedai, net keletą skirtingų tipų autobusų, varomų biodujomis, galėjai apžiūrėti IVECO stende.
Tradiciškai „Busworld Europe“ paskelbtas ir geriausias 2020-ųjų turistinis autobusas. Juo tapo „MAN Lion‘s Coach“ su neįgaliesiems skirtu liftu.
Tradiciškai parodoje paskelbti ir kiti apdovanojimai. „Mercedes e-Citaro“ suteiktas tvariausio miesto autobuso prizas, „Iveco Crossway Natural Power“ įvardintas kaip geriausias priemiesčio vežimams skirtas autobusas, o „VDL Futura FHD2“ – kaip geriausias turistinis autobusas.
„Grand Award“ apdovanojimą turistinių autobusų srityje laimėjo „Volvo 9900“, miesto – „Van Hool Exqui City18“.
Daugiau apie „Busworld Europe“ skaitykite tik eBus.lt
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos