Neseniai pasibaigusioje „Busworld Europe“ parodoje visų akį traukė neįprastai ilgas troleibusas. Tai – ilgiausia Lenkijos gamintojų iki šiol sukurta transporto priemonė. Be to, stende buvo galima apžiūrėti ir vandeniliu varomą autobusą bei 18 m ilgio elektrinį autobusą.

Pasak „Solaris Bus and Coach“ pardavimų vadovės Baltijos šalims Kataržynos Drgas, naujasis troleibusas – tarsi tramvajus, kuris gali važiuoti be bėgių. Iš viso lenkai žada gaminti trijų tipų 24,7 m ilgio transporto priemones – elektrinį, hibridinį autobusus bei troleibusą. Dyzelinu varomos versijos nebus.

Vienu metu transporto priemone gali važiuoti iki 200 keleivių, jos talpa priklauso nuo komplektacijos. Parodoje pristatytame „Solaris Trollino 24“ sumontuoti 16 kW elektros varikliai, galinė ašis – hidraulinė, kad transporto priemonė būtų manevringesnė. Taip pat „Solaris Trollino 24“ yra sistemos, padedančios vairuotojui stebėti eismo juostas. Vietoj veidrodžių sumontuotos vaizdo kameros, kurios padeda geriau matyti kelią. Šis sprendimas gali būti pritaikytas ir kitose „Solaris Bus and Coach“ gaminamose transporto priemonėse.

Lenkai daug dėmesio skyrė tam, kad būtų sumažintas energijos suvartojimas įvairioms transporto priemonių sistemoms, kad daugiau energijos būtų skiriama važiavimui. Troleibuse sumontuotos baterijos, kad dalį kelio jis galėtų įveikti neprisijungęs prie laidų.

Kol kas „Trollino 24“ – tik prototipas, bet jau nuo kitų metų žadama pradėti serijinę transporto priemonės gamybą.

Labai įdomus ir „Solaris Bus and Coach“ pristatytas vandeniliu varomas autobusas. Jis gali nuvažiuoti ilgesnį atstumą nei elektrinis bei vežti daugiau keleivių. Vieną kartą papildytas vandeniliu, autobusas gali įveikti iki 350 kilometrų. Pildymo procesas trunka apie dešimt minučių.

 Apie „Solaris Urbino Hydrogen“ veikimo principą ir atnaujintą „Solaris Urbino 18 Electric“ skaitykite ir nuotraukas žiūrėkite eBus.lt.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos