Į varžybų trasą šiais metais stojo aštuoni troleibusų ir dešimt autobusų vairuotojų. Jiems parengtos panašios, bet neidentiškos trasos. Autobusai, be kitų figūrų, turėjo pravažiuoti žiedu. Trasai įveikti skirtas dvylikos minučių limitas. Užgaišę trasoje ilgiau, buvo diskvalifikuojami.

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas sako, jog autobusų, troleibusų vairuotojams meistriškumas yra labai svarbus – jie veža žmones mieste. „Šiemet jau devynioliktąjį kartą mūsų darbuotojai turėjo progą pasitikrinti tiek teorines, tiek praktines žinias. Džiugu, kad šiais metais varžybose nepabūgo dalyvauti ne tik seniau dirbantys, bet ir vos prieš pusmetį įsidarbinę žmonės“, – sako įmonės generalinis direktorius.

Pasak Eismo organizavimo departamento vadovo Jurijaus Zarankos, rengiant varžybų trasas ir vertinant vairuotojų įgūdžius, atsižvelgiama į viruotojo gebėjimą valdyti transporto priemonę, atlikti tam tikrus manevrus, jausti autobuso ar troleibusų gabaritus, stebėti besikeičiančią situaciją. „Varžybose nereikia greičio. Todėl šiais metais šiek tiek pakeitėme varžybų nuostatas – už neįveiktą figūrą skirta ne viena baudos minutė, kaip buvo anksčiau, bet dvi. Pastebėjome, kad ankstesniais metais varžybų dalyviai geriau „numušdavo“ kliūtį, kad tik pravažiuotų greičiau. Pasistengėme, kad tai būtų meistriškumo varžybos, o ne gebėjimas spausti akceleratorių. Be to, kasmet šiek tiek pakeičiame ir kai kurias figūras. Dalis lieka identiškos, dalis – rotuojamos, kad vairuotojai neįprastų prie tų pačių trasų“, – sako J. Zaranka.

Surinkus vienodai taškų, aukštesnę vietą užėmė geriau pasirodęs antrajame etape.

Tarp troleibusų vairuotojų šiemet geriausiai pasirodė Larisa Bilevičiūtė. Ji trasoje padarė vos vieną klaidą ir įveikė ją per 5.43. Pridėjus 2 baudos minutes, laikas – 7.43 min.

Antras liko Gintaras Kivaras, įveikęs trasą per 8.06, nuvertęs vieną gairęlę ir gavęs dvi baudos minutes, laikas – 10.06 min. Trečias liko Laimonas Mickus, trasą įveikęs 8,31 min., bet padaręs tris klaidas. Pridėjus 6 baudos minutes, rezultatas – 14.31 min.

Geriausiu autobusų vairuotoju tapo Jevgenij Baranauskas, įveikęs trasą per 10.30 min, padaręs tris klaidas, gavęs 6 baudos minutes, galutinis rezultatas – 16.30 min.

Antras liko Izedin Kazymov, trasą įveikęs 11.12 min., surinkęs 18 baudos minučių, laikas – 29.12 min.

Trečioji – Renata Vanagel, įveikusi trasą per 7.39 min., bet padariusi nemažai klaidų ir gavusi papildomas 22 minutes. Rezultatas – 29.39 min.

Pirmosios vietos laimėtojams įteiktos generalinio direktoriaus taurės, 3 troleibusų ir 3 autobusų vairuotojai apdovanoti specialiais prizais ir diplomais, o pirmų vietų nugalėtojams įsakymu nustatyta tvarka bus pakeliama kvalifikacinė klasė.

Pabaigoje trasą be nė vienos klaidos įveikė ir J. Zaranka. Jo laikas – 7.45 min.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka