Rugsėjo 18 dieną bendrovėje „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP) lankėsi Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministras Rimantas Sinkevičius. Ministro ir jį lydinčių specialistų vizito tikslas – išsamiau susipažinti su bendrovėje įdiegta elektrinio transporto infrastruktūra, elektriniais autobusais ir jų aptarnavimo sistema.
Žinia, KAP pirmieji šalyje įsigijo ir miesto pervežimams naudoja du didžiuosius elektrinius autobusus „Dancer“, vienu metu galinčius vežti net 93 keleivius. Šie autobusai buvo pagaminti bendromis Klaipėdos universiteto mokslininkų, vietinių verslininkų ir užsienio specialistų pajėgomis.
Tai pat KAP domisi ir išbandė kitų pasaulio gamintojų ekologišką transportą. Klaipėdoje šią vasarą keleivius vežė Kinijos koncerno „Yutong“ elektrinis autobusas, taip pat tarpmiestiniuose maršrutuose iki šiol kursuoja šio gamintojo elektra varomas turistinės klasės autobusas. Kiek anksčiau KAP išbandė ir koncerno „Scania“ naujovę – miesto autobusą, iš dalies varomą vandenilio dujomis.
„Kalbantis su kolegomis iš kitų Lietuvos parkų ekologiški autobusai, jų patikimumas, techninio aptarnavimo niuansai yra viena pagrindinių temų. Visi supranta, jog tai netolima ir neišvengiama ateitis, nes reikalavimai dėl viešojo transporto keliamos taršos mažinimo aktualūs visose Europos Sąjungos šalyse. Tačiau elektriniai autobusai, lyginant juos su dyzeliniais ar dujiniais, vis dar kelis kartus brangesni“, – sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.
UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ yra didžiausia Vakarų Lietuvos keleivinio transporto bendrovė, kurios akcijos priklauso Klaipėdos miesto savivaldybei. Bendrovė laikoma ekologiškų autobusų pradininke šalyje – Klaipėda buvo pirmasis miestas Lietuvoje, kuriame reguliariai pradėjo kursuoti suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomi autobusai. Šiuo metu iš KAP miesto pervežimus vykdančių 70 autobusų 45 yra dujiniai, dar du varomi elektra.
Klaipėdos autobusų parko informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka