Spalio 16-ąją Lietuvos keleivių vežimo asociacijos nariai nuotoliniu būdu aptarė susisiekimo ministro įsakymo dėl Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklių projektą. Keleivių vežėjai kartą jau svarstė šį projektą vasarą ir pateikė savo pastabas bei pasiūlymus Susisiekimo ministerijai. Ne į visas jas rengiant taisykles buvo atsižvelgta.
„Yra pastabų, į kurias atsižvelgta, bet ne į visas, nors, vežėjų nuomone, jos yra labai svarbios. Mums kilo keletas klausimų dėl skirtingų punktų. Visų pirma, manome, jog naujos taisyklės turėtų įsigalioti ne iš karto jį pasirašius, tam reikėtų bent poros mėnesių, taisyklės turėtų įsigalioti nuo kitų metų sausio 1 d., o ne tik atskiri jų punktai, kaip numatyta dabar“, – sako LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.
Keleivių vežėjai dar kartą aptarė visus taisyklių punktus, svarstė, kurie gali turėti reikšmingos įtakos keleivių vežimo verslui.
Įmonių vadovai piktinosi, jog tokiam svarbiam dokumentui aptarti jiems skiriama tiek nedaug laiko. „Jau susiklostė tokia praktika – atsiunčia mums dokumentą, turime vos pora dienų jį peržiūrėti. Tam turėtų būtų skirta bent jau savaitė“, – teigia bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Pasak bendrovės TOKS generalinio direktoriaus, LKVA turėtų dar kartą pateikti Keleivių ir bagažo vežimo kelių transporto taisyklių projektą su visais savo nurodomais pakeitimais, nes dauguma jų yra svarbūs.
„Į taisykles turime žiūrėti kaip į svarbų dokumentą. Jis yra matomas keleiviams, skirtingos institucijos vadovaujasi jomis aiškindamosi ginčytinus klausimus. Todėl jos neturėtų būtų priimtos su sunkiai suprantamomis nuorodomis į kitus dokumentus“, – teigia bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.
Keleivių vežėjai pritarė, jog visi svarbiausi klausimai turėtų būti apibrėžti Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklėse, o ne manant, kad kai kurias nuostatas galima susirasti ir Kelių transporto kodekse ar kituose dokumentuose.
LKVA nariai taip pat aptarė ir situaciją tolimajame susisiekime, kalbėjo apie sprendimus, kurių derėtų imtis, kad dabartinės sutartys su įmonėmis dėl tolimojo susisiekimo maršrutų nebūtų nutrauktos iki jų galiojimo pabaigos.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka