Gegužės 12 d. LR Seimo LSDP frakcija pakvietė pokalbiui susisiekimo ministrą Marių Skuodį. Viena iš svarstytų temų – numatoma tolimojo susisiekimo pertvarka.

Pasak Seimo nario Algirdo Syso, žmonės regionuose nerimauja dėl planuojamos tolimojo susisiekimo autobusais reformos, susirūpinę ir Lietuvos savivaldybių vadovai. Nerimą žmonėms kelia tai, kad, sprendžiant tokius svarbius klausimus, nebuvo numatytos konsultacijos su visuomene.

Pasak susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, apie būsimą tolimojo susisiekimo pertvarką sklando daug gandų. „Pirmiausia noriu patvirtinti, kad artimiausiu metu šioje srityje nieko nebus daroma. Maršrutai, kurie yra dabar, išliks. Iš kur atsirado panašūs gandai? Konkurencijos taryba yra pasakiusi, kad pateikimui į tolimojo susisiekimo rinką turi būti skelbiami konkursai. Keleivių vežėjai dėl šio sprendimo kreipėsi į teismą, kitą savaitę jis tars savo žodį. Kai sulauksime teismo sprendimo, matysime, kuria kryptimi turėsime judėti toliau“, – sakė M. Skuodis.

Ministro teigimu, apie rengiamą tolimojo susisiekimo reformą jis išgirdo vos tik atėjęs dirbti, pamatė nubraižytą pirminę schemą, kaip turėtų atrodyti tolimojo susisiekimo maršrutai: „Pasikalbėjęs su savivaldybių vadovais, vežėjų atstovais išgirdau, kad tai yra blogai, todėl pirmasis mano nurodymas buvo „užtraukti rankinį stabdį“ ir nedaryti nieko. Imsimės sprendimų tik tada, kai viskas bus išdiskutuota. Nenorime sugriauti sistemos, kuri veikia. Artimiausiu metu tolimojo susisiekimo maršrutai tikrai išliks, nebent Konkurencijos taryba priims atitinkamus sprendimus. Tokiu atveju galbūt reikės skelbti konkursus, o gal įmanomi ir kiti reformos būdai““.

Anot M. Skuodžio, tolimasis susisiekimas susijęs su vietiniu susisiekimu, kuris yra Vidaus reikalų ministerijos ir savivaldybių reikalas. „Manau, būtent čia kyla daugiausia iššūkių. Šiandien diskutavome Vyriausybėje dėl biudžeto, matome, jog turime didelį atotrūkį tarp nedarbo lygio ir skundų iš verslo atstovų, jog nėra kam dirbti. Čia kyla keletas klausimų – už kokį atlygį nėra kas dirba, nes regionuose atlyginimai maži. Dar vienas klausimas – atokesnių vietovių susisiekimas su didesniais miestais, kelionės kaina. Jei vykdysime tolimojo susisiekimo reformą, ji turėtų būti planuojama ir su savivaldybėmis“, – kalbėjo ministras.

Pasak M. Skuodžio, tolimojo susisiekimo reforma svarstoma Susisiekimo ministerijos sudarytoje Patariamojoje taryboje, į kurią įtraukti Savivaldybių, vežėjų asociacijų, AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai.

Ministro teigimu, šiuo metu numatomos didelės investicijos į geležinkelius, bus perkami nauji traukiniai, kurie veš keleivius pagrindiniais tolimojo susisiekimo maršrutais, taip pat svarstoma galimybė tiesti geležinkelio linijas iki Druskininkų ar Palangos.

A. Sysas priminė: jei konkursai vežėjui parinkti bus skelbiami porai metų, įmonėms neapsimokės investuoti į transporto priemones ar paslaugos kokybę. M. Skuodis siūlė palaukti teismo sprendimo, nuo kurio priklausys tolesni Susisiekimo ministerijos žingsniai.

Susitikimo dalyviai su susisiekimo ministru aptarė kelių remonto bei priežiūros, mokesčio už kelius, geltonųjų mokyklinių autobusiukų, metro galimybės sostinėje ir kitus klausimus.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka