Šešias dienas bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ turėjo progą išbandyti naują elektrinį „MAN Lion‘s City E“. Autobusas nenuvylė nei vežėjų, nei sostinės gyventojų.

Pirmą kartą elektrinis MAN miesto autobusas pristatytas 2018-aisiais Hanoverio IAA parodoje. Serijinė autobusų gamyba pradėta šių metų pradžioje. Vilniečiams pristatytas „Lion‘s City“ E“ prototipas, iki tol demonstruotas parodose.

Pasak gamintojų atstovų, šiuo metu Lietuvoje jau važinėja 180 skirtingų modelių MAN autobusų. Daugiausia, net šimtą hibridinių autobusų, įsigijo bendrovė „Kauno autobusai“.

Gamintojų atstovų teigimu, šiuo metu gaminami dviejų tipų elektriniai „Lion‘s City“ – 12 ir 18 m ilgio. Standartinio ilgio autobusuose montuojamos 6 ličio jonų baterijos, 18 m ilgio – 10 baterijų. Joms suteikiama 6-8 metų garantija. Šiam laikotarpiui pasibaigus, išnaudojama vos 15 proc. baterijų resurso. Per visą autobuso eksploatavimo laikotarpį autobusas vieną kartą įkrautomis baterijomis įveikia apie 315 kilometrų. „Lion‘s City E“ – visai elektrinis, šildymo, kondicionavimo sistemos veikia nuo baterijų.

Gamintojų atstovų teigimu, prieš pradėdami masinę autobusų gamybą, vokiečiai juos ilgai bandė skirtingomis klimato sąlygomis, kur temperatūra svyruoja nuo +35 iki -25 laipsnių Celsijaus. Bandymų rezultatai buvo puikūs. Miunchene vykdyto eksperimento metu, kur dalyvavo ekspertai, žurnalistai, o autobusą vairavo „ProfiDrive“ parengti vairuotojai, MAN autobusas vieną kartą įkrautomis baterijomis nuvažiavo 550 kilometrų.

Sostinėje autobusui teko važinėti sudėtingesnėmis sąlygomis, negu per bandymus Ispanijoje – tuo metu mūsų šalyje tvyrojo +35 laipsnių karštis. „Lion‘s City E“ važinėjo vienu ilgiausių ir sudėtingiausių mieste 10-uoju maršrutu, per dieną jis įveikdavo apie 130 kilometrų, išnaudodamas vos 20 proc. baterijos energijos. Tai reiškia, kad autobusas vieną kartą įkrautomis baterijomis galėjo nuvažiuoti apie 400 kilometrų per dieną. Pasak gamintojų atstovų, tokie rezultatai nenustebino – tik patvirtino, kad Miunchene vykdytas eksperimentas nebuvo triukas.

Autobusas patiko ir vairuotojams, ir keleiviams. Vienintelė pastaba, kurios sulaukė vežėjai – jame iš pradžių nebuvo sumontuotos šiukšliadėžės. Žmonės pabrėžė, jog autobusas važiuoja tyliai, yra patogus, patiko ir dailus transporto priemonės dizainas. Vairuotojai minėjo nesudėtingą bei patogų autobuso valdymą, gerai įrengtą darbo vietą.

Ateityje MAN gamintojai ne tik tobulins elektrinius autobusus, bet ir žada pristatyti vandeniliu varomą transporto priemonę.

Keleivių vežėjai, taip jų – ir LKVA atstovai, su autobusu į „Adampolį“ pakviesti susipažinti birželio 30 d.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos