Lietuvos keleivių vežimo asociacija (LKVA) rugsėjo 22 d. sukvietė keleivių vežėjus į virtualų susitikimą, skirtą aptarti Lietuvos transporto saugos administracijos paskelbto įsakymo „Dėl Vežėjų, ketinančių vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, sąrašo sudarymo“ ir „Potencialių vežėjų parinkimo vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais nuostatų patvirtinimo“ projektą.

Advokatų profesinės bendrijos „Černiauskas ir partneriai“ advokatė Laura Daumantaitė pateikė savo įspūdžius iš Vilniaus apygardos administracinio teismo posėdžio, vykusio rugsėjo 20 d., kur vežėjai prašė panaikinti Konkurencijos tarybos sprendimą dėl to, kad Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), pratęsdama sutartis su 42 vežėjais vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais, ribojo konkurenciją ir neleido į rinką įeiti naujiems dalyviams. L. Daumantaitė pabrėžė, jog sutartys su vežėjais sudarytos remiantis tuo metu galiojančiais įstatymais, vis dėlto kol kas prognozuoti, koks bus teismo sprendimas, būtų sunku.

LKVA prezidentas Gintaras Nakutis pabrėžė, jog Konkurencijos taryba įpareigojo LTSA  organizuoti konkurencingą atrankos procedūrą, todėl administracija parengė ir pateikė derinti suinteresuotoms šalims tarpmiestinių autobusų vežėjų konkurso nuostatų projektą.

Keleivių vežėjai nagrinėjo atskirus konkurso nuostatų punktus, pateikė savo pastabas bei siūlymus. Ypač daug dėmesio skirta vežėjų parinkimo kriterijams bei terminui, kuriam skelbiami konkursai. Susirinkimo dalyviai išsakė savo pastabas, ką ir kaip nuostatuose derėtų keisti.

Padiskutavę keleivių vežėjai nutarė, jog įmonių vadovai dar kartą raštu pateiks pastabas dėl konkurso nuostatų, tada klausimas bus vėl aptartas kitame LKVA posėdyje.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka