Lietuvos keleivių vežėjai neliko abejingi dėl Rusijos pradėto grobikiško karo Ukrainoje. Įmonės vienijasi, siūlo ne tik autobusus žmonėms iš Ukrainos ar Lenkijos pasienio parvežti, bet ir kitas iniciatyvas.

Vieni pirmųjų padėti ukrainiečiams išvyko uteniškiai, vilniečiai, kauniečiai, šiauliečiai, tauragiškiai. Utenos autobusų parkas suvienijo jėgas su bendrove TOKS, kad atvežtų į Lietuvą miesto, su kuriuo bendradarbiauja Utena, gyventojus. Paskutinę vasario dieną į Uteną iš Kovelio atvyko 23 žmonės. Visi karo pabėgėliai buvo apgyvendinti Sudeikių daugiafunkcio centro patalpose – kiekvienai šeimai buvo skirta po atskirą kambarį.

UAB „Kautra“ Ukrainai dovanojo dešimt nenaujų autobusų. Kad autobusai nevažiuotų į Ukrainą tušti, į juos sukrauta Lietuvoje surinkta humanitarinė pagalba.

„Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas sako, jog parama organizuota kartu su viešąja įstaiga „Ukrainos namai“. Autobusus į Ukrainą nuvairavo šauliai. Dar 10 „Kautros“ autobusų su vairuotojais taip pat vyksta parvežti žmonių – daugiausia moterų ir vaikų – tiesiai iš Ukrainos į Lietuvą.

Jei prireiktų, daugiau autobusų dovanoti ruošiasi UAB „Kauno autobusai“ ir kitos keleivių vežimo įmonės.

Bendrovių Kautra ir TOKS autobusai nesyk važiavo ir dabar važiuoja ne tik į Ukrainos ir Lenkijos pasienį, bet ir į karo krečiamos Ukrainos gilumą. „Surinkome 74 vaikus iš Vinicos vaikų namų, jie apgyvendinti Marijampolėje, kitose vietose. Šiuo metu ypač svarbu važiuoti į Ukrainą, kur mūsų pagalbos ypač reikia. Mamos su mažais vaikais, vyresnio amžiaus žmonės, kurių vyrai išėję į karą, neturi galimybių atvykti iki Lenkijos ir Ukrainos pasienio. Kuo giliau į Ukrainą, tuo pagalbos reikia daugiau“, – sako A. Indrašius.

Humanitarinę pagalbą į Ukrainą, Šiaulių ukrainiečių bendrijos „Karpatai“ prašymu, nugabeno ir du „Busturo“ autobusai“. Perdavę humanitarinę pagalbą, jie surinko parvežti nuo karo besitraukiančius žmones. Tauragės autobusų parkas atvežė žmonės nuo Lenkijos Lubyca Krolewska miestelio.

Keleivių vežėjai tarpusavyje nuolat dalijasi informacija, iš kur ir kiek žmonių reikia parvežti. Anot A. Indrašiaus, kol kas ažiotažo vykti į Lietuvą nėra, dauguma pasilieka Lenkijoje ar traukia gilyn į Vakarų Europą.

Pasak nuolat su iniciatyvos „Deals On Wheels“ savininku bei įkūrėju Laurynu Bogusevičiumi bei Lietuvos Žurnalistų Autoklubo atstovais kontaktą palaikančio bendrovės „Kautra“ generalinio direktoriaus L. Skardžiuko, šiuo metu ukrainiečiai neprašo didelės talpos autobusų, kur kas reikalingesni jiems mikroautobusai bei visureigiai, kurie galėtų būti naudojami staigiam karių perdislokavimui fronte.

Lina Jakubauskienė

„Kautros“ nuotrauka