Lietuvos keleivių vežimo asociacijos atstovai apsilankė netoli sostinės įsikūrusioje gamykloje „Forveda“, besiverčiančioje krovininių mikroautobusų perdarymu į keleivinius. Tiek gamintojų atstovai, tiek LKVA prezidentas Gintaras Nakutis vylėsi, jog užsimezgęs bendradarbiavimas tęsis ir ateityje.

Pasak „Forvedos“ direktoriaus pavaduotojo komercijai Artūro Liudkevičiaus, prieš 14 metų įkurta įmonė šiuo metu perdaro daugiau kaip po 200 mikroautobusų per metus. Iš viso gamykloje dirba 37 žmonės. „Perdarymui naudojame skirtingų gamintojų mikroautobusus, bet daugiausia – itališkus IVECO. Be jų, tai pat dirbame su  FIAT, „Volkswagen“, „Mercedes-Benz“ ir kitais gamintojais“, – sako A. Liudkevičius.

Mokyklinis autobusas gali būti perdarytas maždaug per 30 darbo valandų. „Tai galime pasiekti mūsų gamybos valdymo ir planavimo sistemos ir visų parengiamųjų darbų, kuriuos atliekame prieš autobusui atvykstant į mūsų patalpas, dėka. Keleivinis, tarpmiestinis ar elektrinis autobusai gali būti pagaminti per 70-150 valandų“, – dėsto A. Liudkevičius.

Gamybos procese naudojama nemažai Lietuvoje pagamintų detalių, elektriniams autobusams – UAB „Elinta“ sukurta įranga.

Gamykloje naudojamas unikalus gamybos valdymo principas (dirbama ne konvejerio principu) – kiekvienas darbuotojas gali atlikti po keletą operacijų pagal jo turimą kompetenciją. Visą gamybos procesą galima stebėti realiu laiku. „Patys sukūrėme išmaniąją sistemą, kur visą gamybos procesą galima stebėti realiu laiku, iš bet kurios pasaulio vietos. Tai suteikia mums galimybę prireikus organizuoti gamybos procesą bet kur, arčiau tos vietovės, iš kur sulaukiame daugiau užsakymų“, – dėsto „Forveda“ atstovas. Sistemą „Forveda“ darbuotojai kūrė bei tobulino ketverius metus.

Kiekvienas darbuotojas, užuot pildęs popierius, turi nuosavą planšetę, kur pateikiamas visas darbo aprašymas, brėžiniai, mechanikas pažymi apie atliktus darbus.. „Įmonės kokybės vadovas tuoj pat patikrina, ar darbas atliktas kokybiškai bei palieka įrašą sistemoje. Tokiu būdu galime matyti, kiek užtruko viena ar kita procedūra – tiek gamybos, tiek ir patikros.“, – dėsto A. Liudkevičius.

Pasak „Forveda“ atstovo, įmonės gamyba atrodo kitaip, nei konvejeris, t.y., ne autobusas juda viena linija, o sistema paskirsto darbuotojams užduotis. Tai užtikrina sklandžią kelių skirtingų projektų gamybą vienu metu. Pritrūkus vienos ar kitos detalės ar agregato, nereikia stabdyti autobuso surinkimo proceso – galima tiesiog imtis kitų darbų. Be to, kaskart atlikdami vis kitas procedūras, darbuotojai jaučiasi geriau, jų darbas – kūrybiškesnis ir mažiau monotoniškas.

Autobusuose, išskyrus tuos, kuriuos reikia pailginti, nenaudojama suvirinimo technologija, tik kniedijimas ir klijavimas. Ilgametė patirtis parodė, kad tokiu būdu transporto priemonės konstrukcija yra patvaresnė, autobusas geriau pritaikytas važiuoti prastais keliais. Be to, taip autobusas geriau apsaugomas nuo prarūdijimo – tai ypač  svarbu Baltijos ir Skandinavijos regiono vartotojams, kur būna šaltos žiemos.

A. Liudkevičius pabrėžia, jog per garantinį kiekvienam perdarytam autobusui suteikiamą 24 mėnesių laikotarpį priežiūrai skiriama vidutiniškai po 187 eurus. Tai – puikus rezultatas, įrodantis „Forveda“ gaminių kokybę. „Kitaip tariant, tiek mūsų partneriai, tiek mūsų tiesioginiai klientai praktiškai neturi problemų su pagamintais mikroautobusais, tai – kelias į ilgametę partnerystę“, – sako pašnekovas.

Pradėjusi nuo glaudaus bendradarbiavimo su Norvegijos klientais, šiuo metu „Forveda“ tiekia autobusus skirtingoms pasaulio šalims. Pagrindinės eksporto rinkos yra Vakarų Europa – Skandinavijos šalys, Izraelis bei, žinoma, Baltijos šalys. „Artimiausiuose įmonės planuose – praplėsti bendradarbiavimą su kitomis Europos šalimis, taip pat šiuo metu projektuojami žemagrindžiai miesto ar priemiesčio vežimams skirti autobusai.

Pasak G. Nakučio, gamykloje maloniai nustebino puikiai organizuotas gamybos procesas, taip pat – naudojamos išmaniosios technologijos. „Ketiname atvykti į gamyklą jau su gausesne keleivių vežėjų delegacija. Tikimės, kad užsimezgęs bendradarbiavimas bus naudingas abiem pusėms“, – pabrėžia LKVA prezidentas.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos