Sausio 26 d.   Lietuvos keleivių vežimo asociacijos nariai pakviesti į virtualų posėdį. Aptartas išvakarėse vykę Seimo Ekonomikos komiteto klausymai, kur kalbėta apie tolimojo susisiekimo autobusais reformą.

LKVA prezidentas Gintaras Nakutis priminė, kas buvo kalbama per sausio 25-ąją Seime vykusius Ekonomikos komiteto klausymus, vertino juos kaip konstruktyvius: buvo išklausyta tiek Susisiekimo ministerijos, tiek kitų organizacijų bei skirtingų keleivių vežėjų asociacijų pozicijos.

„Nemažai klausimų su ministerija pavyko suderinti, liko vienas svarbesnių – dėl pereinamojo laikotarpio. Konkurencijos tarybos atstovas patvirtino, kad pereinamasis laikotarpis yra galimas, svarbu nustatyti, kiek laiko jis truks, visais atvejais galutiniai sprendimai bus priimti Seime“, – sakė G. Nakutis.

Keleivių vežėjai išsakė savo pozicijas tiek dėl reformos, tiek ir dėl klausymų Seime. „Norėčiau pabrėžti, jog tai buvo tik klausymai, laukiame, kol bus padėtas galutinis taškas. Tai, ką siūlome mes, vežėjai, yra logiška, atitinka įstatymus, įvykdomi visi Konkurencijos tarybos reikalavimai ir neskriaudžiami dabartiniai vežėjai. Taip pat išlaikomas paslaugų tęstinumas, bet leidžiama į rinką įsilieti naujiems“, – sakė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pasak Klaipėdos autobusų parko generalinio direktoriaus Vaido Ramanausko, klausymai Seime ir jam paliko teigiamą įspūdį: „Akivaizdu, kad Seimo nariai mus girdi, įsiklauso į mūsų poziciją. Kaip bus toliau – matysime, vis dar išlieka labai daug neaiškumų dėl reformos“.

LKVA prezidentas taip pat priminė, jog pasirodė LR susisiekimo ministro įsakymo projektas dėl susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės „Skatinti darnų judumą miestuose“ finansavimo gairės, kad pastabas, jei tokių turi keleivių vežėjai reikėtų pateikti iki vasario 1 d.

Keleivių vežėjai stebėjosi, kodėl į būsimo finansavimo sąlygas neįtrauktos biometanu varomos transporto priemonės, nors vežėjai yra įsigiję nemažai suspaustas gamtines dujas varomų autobusų, kurie gali naudoti ekologišką biometaną, nors jis pripažįstamas kaip alternatyvūs degalai.

G. Nakutis atkreipė vežėjų dėmesį į svarbesnes įsakymo projekto nuostatas, priminė svarbiausius dalykus. Jo teigimu, jei dabartinis ministro įsakymo projektas įsigaliotų, keleivių vežėjai veikiausiai galėtų rinktis tik elektra varomas transporto priemones, kadangi vandenilio infrastruktūra kol kas nėra išplėtota, o galimybė naudoti vandenilį, įterptą į gamtines dujas, nėra numatyta.

Keleivių vežėjai taip pat aptarė autobusų pritaikymo neįgaliesiems problemas. G. Nakutis atkreipė dėmesį, kad finansavimo gairėse numatyta daugiau reikalavimų autobusams dėl jų pritaikymo žmonėms su specialiaisiais poreikiais, negu yra numatyta privalomame Viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų apraše. Pasak jo, kai esama tokių skirtumų, vežėjams sunku suprasti valstybės įgyvendinamą politiką.

Keleivių vežėjai taip pat aptarė būsimojo prezidiumo posėdžio darbotvarkę, jo datą, vieningai pritarė siūlymui surengti posėdį vasario pradžioje Kaune.

Posėdžio pabaigoje keleivių vežėjai aptarė ir kitus pastaruoju metu visiems aktualius klausimus.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka