Šiandien Lietuvos Respublikos Prezidentas pasirašė Seimo priimtas Kelių transporto kodekso pataisas, kuriomis šalyje įtvirtintas laisvas reguliuojamas verslo modelis vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais reguliaraus susisiekimo maršrutais.

„Tarpmiestiniais maršrutais keleivius vežantiems vežėjams kodekso pataisomis įtvirtintas laisvas reguliuojamas verslo modelis. Tai didžiulis žingsnis pirmyn, sutvarkant šią veiklos sritį, kurioje apie reikalingus pokyčius pradėta kalbėti dar 2013 m. Dėl šios reformos viešoje erdvėje vyko plačios diskusijos su vežėjais ir politikais, todėl bus atliepti visų lūkesčiai. Svarbiausia – bus užtikrintos aukštesnės kokybės paslaugos keleiviams“, – sako susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.

Užtikrinant konkurenciją, visi vežėjai, atitinkantys nustatytus reikalavimus, galės netrukdomai ateiti į paslaugų rinką ir gauti neterminuotą leidimą teikti keleivių vežimo tarpmiestiniais autobusais paslaugas. Naujas šių paslaugų teikimo modelis bus taikomas nuo š. m. liepos 1 d. Siekiant paslaugų tęstinumo, iki to laiko bus pratęstos sutartys su esamais vežėjais, keleivių vežimo paslaugos bus teikiamos nenutrūkstamai.

Esamiems vežėjams sklandžiai pereiti prie naujo verslo modelio numatytas 18 mėnesių pereinamasis laikotarpis. Iki birželio 1 d. jie galės kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją (LTSA) su prašymu pratęsti leidimą dar 18 mėnesių ir pasirašyti naujas sutartis.

Tarpmiestinio susisiekimo autobusais reforma suteiks privalumų keleiviams – dėl nustatytų naujų reikalavimų gerės paslaugų kokybė. Reguliarių maršrutų autobusais bus galima pasiekti visus Lietuvos regionus. Teikiant viešąją paslaugą, bus užtikrinti autobusų reisai ir tais maršrutais, kurie vežėjams yra nepatrauklūs ar nepelningi.

Tarpmiestinių autobusų maršrutai turės atitikti nustatytus reikalavimus dėl minimalaus maršruto ilgio ir autobusų reisų dažnumo, priklausomai nuo gyventojų skaičiaus maršruto pradžios ir pabaigos miestuose. Siekiant užtikrinti patogesnes jungtis, autobusų maršrutai galės prasidėti ir baigtis ne tik autobusų stotyje, bet ir oro uoste. Tarpmiestinių autobusų maršrutus nustatys, keis ar panaikins LTSA.

Pagal nustatytus reikalavimus tolimojo susisiekimo autobusai turės būti ne senesni kaip 14 metų (nuo 2026 m. – ne senesni kaip 10 metų), autobusų stotys taps modernesnės ir patogesnės keleiviams.

Reformuojant tarpmiestinio susisiekimo autobusais sistemą įgyvendinamas 2020 m. Konkurencijos tarybos reikalavimas užtikrinti vežėjų konkurenciją šių paslaugų rinkoje. Šią reformą Susisiekimo ministerija parengė bendradarbiaudama su valstybės įstaigomis, institucijomis ir keleivių vežėjų asociacijomis.

Pranešimas spaudai

Linos Jakubauskienės nuotrauka