Balandžio 11 dieną Seime balsuota dėl Kelių transporto kodekso Nr. I-1628 18 straipsnio pakeitimo. Pataisas inicijavo Seimo nariai Tomas Tomilinas ir Kasparas Adomaitis.

Pasak T. Tomilino, įstatymo pataisomis siekta atsisakyti perteklinio reguliavimo, kuris numato, kad naujo maršruto trasa negali sutapti su esamų maršrutų trasomis daugiau kaip 50 proc. Jo teigimu, remiantis Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis aiškėja, kad per praėjusius dvejus metus buvo panaikinta kone trečdalis tolimojo susisiekimo maršrutų, jų sumažėjo nuo 320 iki 230, o reisų skaičius krito dar ženkliau – nuo 925 iki 615.

„Visos paslaugos centralizuojamos ir tolsta nuo žmonių gyvenamosios vietos, tačiau galimybė jas pasiekti ir patogiai nuvykti į rajono centrą nėra užtikrinama. Šitas pakeitimas yra nedidelis, tačiau būtinas, tam , kad viešasis transportas galutinai nesunyktų“, – pažymi T. Tomilinas.

Šiuo klausimu pasisakė Seimo nariai Edmundas Pupinis, Kazys Starkevičius, Laima Nagienė, Kęstutis Vilkauskas.

Po balsavimo KTK pakeitimui dėl 50 proc. nedubliavimo taisyklės pritarta: 56 Seimo nariai balsavo už, 6 – prieš ir 44 susilaikė.

Projektą svarstys Ekonomikos komitetas. Bendru sutarimu pritarta pasiūlymui paskirti šio projekto preliminarią svarstymo Seimo posėdyje datą – šių metų gegužės 21 d.

Siūloma, kad Kelių transporto kodekso pataisos įsigaliotų nuo 2024 m. liepos 1 d.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka