Gegužės 28-31 dienomis šalies keleivių vežėjams surengta kelionė į Turkiją. Gegužės 29-ąją delegacija lankėsi ISUZU gamykloje, o gegužės 30-ąją – „Busworld Turkey“ parodoje. Be keleivių vežėjų, išvykoje dalyvavo ir skirtingų šalies savivaldybių atstovai.

Naujovės ISUZU gamykloje

Pagrindiniai „Anadolu ISUZU“ akcininkai – „Anadolu Group“ (Turkija) ir „Isuzu Motors and Itochu Co“. (Japonija), todėl „Anadolu Isuzu“ laikoma Japonijos ir Turkijos bendra transporto įmone. Čia gaminami tiek miesto, tiek priemiesčio, tiek turistiniai midi klasės autobusai. Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio gamintojai skiria ekologijai – jau daugiau kaip dvidešimt elektrinių „ISUZU Novociti Volt“ jau veža keleivius ir Lietuvoje.

Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio, keleivių vežėjus labiausiai sudomino gamintojų siūlomos naujovės. „Daugelis mūsų ISUZU gamykloje lankėsi jau nebe pirmą kartą, todėl labiausiai sudomino baigiamas įrengti kataforezės cechas, skirtas antikoroziniam autobusų padengimui. Iki šiol gamykloje antikorozine danga būdavo padengiami atskiri karkaso elementai – stogas, priekinė, galinė dalis ir pan. Juos suvirinus, atsparumas korozijai būdavo menkesnis. Atidarius kataforezės cechą, situacija keisis iš esmės. Iš viso įrengta 12 vonių, kiekvienoje bus atliekamas skirtingas kėbulo apdorojimas. Procedūros truks apie tris valandas vienam karkasui. Kadangi cechas dar nepradėjo veikti, turėjome galimybę su būsima jo veikla susipažinti labai iš arti“, – pasakoja G. Nakutis.

Keleivių vežėjams buvo įdomios ir jau pagamintų autobusų bandymų patalpos, kur atliekama smūgio, avarijos, vandens pratekėjimo imitacija, taip pat – spynos tvirtumo ir kiti bandymai.

Po apsilankymo gamyklos cechuose, delegacijai iš Lietuvos surengtas „Anadolu Group“ pristatymas, kur vežėjai galėjo susipažinti su ISUZU siūloma autobusų gama ir pan.

Paroda – mažesnė nei ankstesniais metais

Antrą išvykos dieną keleivinio transporto įmonių atstovai lankėsi „Busworld Turkey“. Pasak G. Nakučio, šiųmetė paroda lyginant su ankstesniais metais, buvo gerokai susitraukusi.

„Parodos stendai buvo išsidėstę dviejose salėse – vienoje įsikūrę autobusai, kitoje – detalės, aksesuarai ir agregatai jiems. Net ne visi Turkijos gamintojai eksponavo parodoje savo transporto priemones“, – sako LKVA prezidentas.

Visaverčius stendus su skirtingomis transporto priemonėmis parodoje pristatė vos keletas gamintojų, tai ISUZU, „Otokar“, „Karsan“ bei „Habas“. Visi kiti demonstravo vos po vieną ar kitą autobusą. Europos gamintojams atstovavo IVECO, o Kinijos – CRRC.

„Parodoje jau tradiciškai dominavo ekologiškos transporto priemonės. „Karsan“ bei „Otokar“, be elektrinių, pristatė vandenilinius autobusus, kituose stenduose taip pat didelis dėmesys skirtas ekologijai. Be abejo, būta ir dyzelinių transporto priemonių. Nemažą dalį salės ploto sudarė ir iš krovininių į keleivinius perdaryti mikroautobusai“, – pasakoja G. Nakutis.

Pasak jo, kelionės programa buvo labai turininga, ją rengusios UAB „Saločiai ir partneriai“ atstovai sudarė galimybę per trumpiausią įmanomą laiką pamatyti bei sužinoti kuo daugiau.

Lina Jakubauskienė