Lietuvos keleivių vežimo asociacijos atstovai surengė vaizdo pasitarimą, per kurį aptarti svarbiausi pastarojo meto klausimai. Viena iš aktualijų – netrukus vėl šalyje įsigaliosiantis karantinas, kuris turės įtakos keleivių vežėjų darbui.

Pirmiausia svarstytas klausimas dėl susisiekimo ministro įsakymo „Dėl leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“.

Pasak asociacijos atstovų, keleivių transporto priemonėse vėl mažėja drastiškai, situacija jau primena tą, kuri šalyje buvo kovo mėnesį. Yra reisų, kur autobusu nevažiuoja nė vienas keleivis. Todėl, pasak keleivių vežėjų, sprendimus būtina priimti kaip įmanoma greičiau. Kovo mėnesį Lietuvos transporto saugos administracija priėmė sprendimus labai operatyviai, greitesnių sprendimų reikėtų ir šiuo metu, nes nelikę nė vieno bent šiek tiek rentabilaus maršruto, vežėjai nuo pirmosios pandemijos bangos naudoja sukauptus rezervus ir dirba nuostolingai.

Taisyklių projekte numatoma galimybė laikinai stabdyti eismą tolimojo susisiekimo maršrutuose, jei karantino ar ekstremalios situacijos metu per dvi savaites keleivių skaičius sumažėja per pusę. Keleivių vežėjų teigimu, nereikėtų dvi ar daugiau savaičių laukti, nes paskelbus karantiną keleiviai nustoja važiuoti per kelias dienas, todėl sprendimai turėtų būti priimti skubiai, antraip vežėjų patiriami nuostoliai bus pernelyg dideli.

Antruoju klausimu svarstyta galima parama vežėjams dėl COVID-19 situacijos. Susisiekimo ministerija prašė iki lapkričio 5 d. įvertinti situaciją ir pateikti Susisiekimo ministerijai informaciją apie didžiausias su veiklos organizavimu COVID-19 pandemijos sąlygomis susijusias ir susirūpinimą keliančias problemas bei siūlomus jų sprendimo būdus.

Keleivių vežėjai kalbėjo apie tai, jog teikė Susisiekimo ministerijai jau ne vieną siūlymą, įvairiais klausimais, tačiau ne į visus atsižvelgta. „Visų pirma, reikalinga parama, kurios keleivių vežimo sektorius  nesulaukė, taip pat būtina įvertinti, ar tikslinga taikyti neadekvačiai griežtus keleivių skaičiaus ribojimus kaip pirmos pandemijos bangos metu, t.y., laikytis 1 m atstumo, keleivius sodinti šachmatine tvarka, draudimas sodinti keleivius pirmose dvejose nuo vairuotojo eilėse ir pan.“, – sako LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.

Asociacijos atstovai diskutavo, į ką labiausiai reikėtų atkreipti dėmesį, kokios pagalbos vežėjams reikia šiuo sunkiu pandemijos laikotarpiu. Pasak G. Nakučio, keleivių vežėjai iki šiol neatsigavę po pirmosios COVID-19 bangos, po įmonėms nepalankių Konkurencijos tarybos sprendimų per 8 mėnesius nutraukti sutartis. „Trečiasis nokdaunas keleivių vežėjams jau gali būti paskutinis. Ar po jo įmonės beatsikels, ar atsikels visi? Sunku pasakyti, jei nesulauksime valstybės paramos“, – pabrėžė LKVA prezidentas.

LKVA atstovai taip pat aptarė kitus aktualius klausimus.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka