Asociacija kreipiasi į Prezidentūrą ir Seimo narius prašydama stabdyti skubotus valstybinių institucijų veiksmus žlugdyti gerai funkcionuojantį tarpmiestinio susisiekimo autobusais tinklą, inicijuoti diskusijas ir konsultacijas dėl naujos valstybės susisiekimo politikos būtinumo.

 Vežėjus neramina valstybinių institucijų veiksmai, kuriais siekiama keisti 30 metų galiojusią valstybės politiką tolimajame (tarpmiestiniame) susisiekime ir apriboti vartotojų (keleivių) prieinamumą naudotis tarpmiestinio susisiekimo paslauga.

Pagal teikiamus svarstyti projektus, darbiniuose pasitarimuose ir viešoje erdvėje gautą informaciją, galima daryti prielaidą, kad ketinama suformuoti naują ir ne visą Lietuvos teritoriją apimantį tolimojo susisiekimo maršrutų tinklą, kuriam vežėjai būtų parenkami konkurso būdu ir taip tariamai tinkamai būtų įvykdytas Konkurencijos tarybos nutarimas ir neaišku kieno naudai perdalinta ar susiaurinta tarpmiestinio susisiekimo rinka.

Asociacijos nuomone, tik po nuodugnių diskusijų suformavus naują valstybės politiką, galėtų sekti kiti žingsniai jos įgyvendinimui, keičiami teisės aktai ir tik tada imamasi konkrečių veiksmų.

Kreipimesi prašome STABDYTI skubotus veiksmus, keisti teisės aktus, žlugdyti gerai funkcionuojantį tarpmiestinio susisiekimo autobusais tinklą, inicijuoti diskusijas ir konsultacijas dėl naujos valstybės susisiekimo politikos būtinumo.

Visą kreipimąsi galima rasti čia, o maršrutų tinklą čia.

Nuogąstavimai stiprėja.

Visa, dėl ko nerimauja vežėjai patvirtina vakar (2020-11-19) Seimo teisės aktų sistemoje patalpintas Susisiekimo ministro įsakymo „Dėl leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas, kurio tikslas – numatyti kriterijus, pagal kuriuos sudaromi tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutai.

Pagal naujus maršrutų sudarymo kriterijus, suteikiama pirmenybė geležinkeliams, nes negali būti autobuso 30 min. prieš ir po traukinio išvykimo, negalima stoti stotelėse, kurios yra arčiau kaip 3 km nuo geležinkelio stoties ar stotelės, siūlomi kiti vienareikšmiškai bloginantys keleivių susisiekimo galimybes parametrus, pvz., negali būti stotelės toliau kaip 3 km nuo gyvenvietės, kuriose gyvena mažiau kaip 300 gyventojų,  jei nėra ligoninės ar mokymo įstaigos, jei mažiau kaip 100 darbo vietų,  jei gyvenvietė yra toliau nei 2 km nuo pagrindinės maršruto trasos ir pan.

Toks projektas patvirtina ketinimus perbraižyti 30 metų kurtą ir gerai funkcionuojantį maršrutų tinklą geležinkelių naudai.

Su projektu galima susipažinti čia.

LKVA informacija ir nuotrauka